5 évnél régebbi cikk

Egy fehérvári zenei tehetség, aki világsztárokkal smúzol - interjú Németh Péterrel
Egy fehérvári zenei tehetség, aki világsztárokkal smúzol - interjú Németh Péterrel

A székesfehérvári Németh Péter életét már egész fiatalkora óta átjárja a zene. Igaz, akkoriban még csak hallgatta őket, ám ahogy egyre idősebb lett, úgy kezdte el érdekelni az érem másik oldala is: a dalok készítése. Ma ott tart, hogy zenei producerként nemrég a második száma jelent meg, az elsőt pedig már külföldön is felkapták. A fesztiválszezonban Afrojackkel és Nicky Romeróval lóg, adja magát a kérdés: határ a csillagos ég?

Most jelent meg a második zenéd, a Monarch, amelyet Sixth Sense-zel közösen csináltatok. Mi is a te pontos foglalkozásod?

Zenei producer vagyok, zenéket készítek. Főként elektronikus zenével foglalkozom, azon belül is progressive house-zal, de néhány rap alapot is írtam már itthoni rappereknek.

Honnan indultál, honnan jött az ötlet, hogy zenei producer legyél?

Igazából 2010-ig szinte csak hip-hopot és rapet pörgettem. David Guetta One Love című albuma volt az első elektronikus zenei album, amit meghallgattam, de ami a legnagyobb hatással volt rám az kétségkívül a Swedish House Mafia One című száma volt. Azóta is ők a példaképeim (Axwell, Steve Angello, Sebastian Ingrosso), külön-külön, mint egyéni előadók. 2013-ban volt az utolsó fellépésük, de idén újra egyesültek az Ultra Music Festivalon, Miamiban. Azt nem tudni, hogy ez egyszeri fellépés volt csak, vagy a későbbiekben is fognak még SHM-ként turnézni, de minden percét imádtam. Gyakorlatilag ők adták meg a kezdő lökést ahhoz, hogy a zenéléssel kezdjek foglalkozni.

A tényleges kezdet aztán nagyon nehéz volt. Sokadik nekifutásra volt csak türelmem leülni és elkezdeni foglalkozni azzal, hogyan kell csinálni ezeket a nótákat. Rengeteget tanultam a YouTube-ról, illetve különböző fórumokon kutakodtam az információk után. Aztán szép lassan fejlődtem, ez egy hosszú folyamat és mindig van mit tanulni, nincs olyan producer, aki mindent tud. Annyival voltam előrébb, hogy tanultam zongorázni gyerekkoromban (bár az is igaz, hogy akkoriban egyáltalán nem szerettem és sokszor lógtam is az órákról), de azért csak megragadt valami.

Eleinte különböző számokból remixeket készítettem, főként versenyekre. Ezekre aztán több szakmabelitől is jó visszajelzéseket kaptam, így semmiképp sem akartam abbahagyni.

Mikor jött a nagy áttörés?

A nagy áttörés számomra az volt, amikor végre el tudtam készíteni egy saját, teljes zenét. Onnantól kezdve éreztem, hogy van értelme vele tovább foglalkozni.

Mi az eddigi legnagyobb sikered?

Az eddigi legnagyobb sikerem az volt, amikor Yves V - aki a Tomorrowland nagyszínpadán rendszeres fellépő - játszotta a zenémet a V Sessions Radio Show-ban, illetve fesztiválokon is pörgették az első hivatalos megjelenésemet.

Hogyan kerültél kapcsolatba külföldi producerekkel, illetve DJ-kel?

Az internet nagy segítség ebben. Egy kis kutakodás után rá lehet találni az úgynevezett “promo e-mail” címekre. Akiét meg nem találtam meg az interneten, azzal a kiadón keresztül sikerült felvenni a kapcsolatot. Persze a legnagyobb nevekhez a legnehezebb eljutni, de rajta vagyok az ügyön, hogy mindenkihez legyen kontaktom.

Mi a zenével kapcsolatos legnagyobb élményed?

Az egyik évben Afrojackékkel mentem a Sziget Fesztiválra, konkrétan az ő kisbuszukkal, velük együtt. Ott volt a kocsiban a kiadótól még jó pár másik DJ/producer is. Eszméletlen élményt jelentett. Illetve a másik, viszonylag friss és pozitív benyomásom a tavalyi Balaton Soundhoz köthető, ott sikerült egy kicsit beszélgetni Nicky Romeroval, akitől kaptam egy pólót ajándékba és csináltunk pár közös képet is.

Egy kicsit szakmázzunk. Milyen felszereléssel dolgozol? Honnan tudod, hogy milyen kütyüket, programokat használj?

Az első és legfontosabb felszerelésem a számítógépem és egy zeneszerkesztő program, ami az én esetemben az FL Studio, gyakorlatilag ez az egésznek az alapja. Ezeken kívül van egy midi billentyűzetem (úgy néz ki, mint a szintetizátor) és egy külső hangkártyám, amire rá van kötve a stúdió hangfal párom. Ennyi bőven elég ahhoz, hogy el tudj kezdeni a zenéléssel foglalkozni. Persze határ a csillagos ég és a legkényelmesebb, leghatékonyabb egy rendesen kiépített különálló stúdió lenne. Majd talán egyszer eljutok arra a szintre, hogy megengedhessem magamnak.

Hogyan épül fel egy zene? Hogyan jutunk el az ötleteléstől a megjelenésig?

Rengeteg sávból áll egy nóta, olykor előfordul, hogy 90-100 sáv is előfordul egy számban. A legfontosabb elemei ennek a stílusnak a dobok. Én általában mindig a dallammal kezdem és e köré építem fel az egész muzsikát. Amint megszületik egy dallam a fejemben azt összerakom és onnantól kezdve már van egy koncepció, ami köré lehet építkezni. Sokszor olyan is van, hogy egy ötletből még több ötlet születik, ilyenkor mindegyiknek csinálok egy koncepciót és az is lehet, hogy csak később térek vissza rá.

Van, hogy egy zenét akár több hónapig is készítek, de volt már olyan is, hogy egy hét alatt elkészültem a számmal. Az elkészült trackeket elküldöm a kiadóknak, akik általában két-három hét múlva visszajeleznek, hogy szeretnék-e kiadni a zenét vagy sem. A szerződés aláírásától követően pedig kábé két-három hónap mire egy zeneszám meg is jelenik, de ez persze kiadófüggő.

Mik a terveid a jövőben?

Szeretnék olyan szintre eljutni, hogy csak a zenével tudjak foglalkozni. Jelenleg még csak hobbiként tekintek rá, de a visszajelzések alapján jó úton haladok.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek