5 évnél régebbi cikk

Melyik fehérvári dizájnnal ellátott cuccokat hordanád a legszívesebben?
Melyik fehérvári dizájnnal ellátott cuccokat hordanád a legszívesebben?

Tíz fehérvári dizájntervre lehet szavazni a Korzó pályázatán. Közülük a győztes minta limitált kiadású sapkákra vagy hátizsákokra kerül, a tervező ezen felül negyedmillió forintot is kap.

Miközben a világ nagyvárosai közül több is önálló brandet épített nevéből, szlogenjéből vagy akár tömegközlekedéséből, addig itthon néhány évvel ezelőttig alig-alig láttunk kifejezetten magyar dizájnnal ellátott ruhákat vagy kiegészítőket. A NY logós sapkákkal (New York), vagy a Mind the Gap! szlogenes pólókkal (London) sokan találkozhattak már, de az utóbbi időben egyre többször látni Budapestfcknpest feliratú kapucnis pulcsikat, pólókat vagy sapkákat is, hogy a kollekcióhoz tartozó energiaitalról ne is beszéljünk.

Feltehetően valahol ezt a trendet akarta meglovagolni a Korzó néhány hete kiírt pályázata is. Az Auchan közelmúltban ráncfelvarráson átesett üzletsora  - ami egy ideje épp ugyanazt a szlogent használja, mint Székesfehérvár: Tele élettel! - három vidéki város (Miskolc, Székesfehérvár, Szolnok) kreatívjait hívta versenyre: rajzolják újra a városukat és nyerjenek. A fődíj 250 000 forint, de ennél is többet ér a megtiszteltetés, hogy a három győztes dizájntervből limitált kiadású gymbag vagy sapkakollekció készül, amit kizárólag az adott városok Playersroom üzleteiben lehet majd kapni. Ráadásul a kollekcióból befolyt összeggel a városok egy-egy civil szervezetét támogatják majd. 

Az első kérdés persze az, ami azonnal eszünkbe jutott, hogy egyáltalán van-e igény ilyen termékekre. Úgyhogy meg is kérdezzük:

 

A magunk részéről egyébként lenne igény fehérvárira brandingelt ruházati cikkekre, de csak abban az esetben, ha megüti azt a szintet a végeredmény, amiért szívesen adunk ki néhány ezer forintot, és még szívesen is hordanánk. 

A fehérvári pályázók

Összesen ötven terv érkezett be a Korzó "A te városod, a te divatod, tervezd meg!" nevű pályázatára Székesfehérvárról, ezek közül a háromtagú zsűri tizet válogatott be a döntőbe. Azt, hogy ki lesz végül a győztes, egy november 7-ig tartó közönségszavazással döntik el. A Korzó a szavazás oldalán ugyan nem tünteti fel, hogy melyik pályaművet ki készítette, de ha külön ablakban megnyitjuk a fotókat, akkor láthatjuk az egyes képekhez tartozó linkekben, hogy melyik tervet ki küldte be. Ezek alapján - feltehetően - az alábbi pályázók munkái szerepelnek a legjobb tíz székesfehérvári dizájnterv között:

  • Bátorfi Bianka
  • Boda Anna
  • Borsos Lajos
  • Éder Ferenc
  • Fehér Luca
  • Kiss Márk
  • Lukács Márk
  • Somogyi Inez
  • Tálas László
  • Vései Viktória

Itt pedig a tíz fehérvári döntős grafikái ABC-sorrendben egymás után egy galériában: 

A tervek közül kilencen szerepel az Országalma, egyedül Lukács Márk hagyta el a Városház téri szobrot. Az ő alkotása tűnik a döntősök közül a legmerészebbnek is egyben: az SZFV munkacímű terv fő motívuma az a rövidítés, ami a közelmúltban megjelent, finoman fogalmazva is vegyes fogadtatású szelfipont felirata. Ellenben a "Love & Dreams" szlogent akárhogyan forgattuk, sehogyan sem tudtuk értelmezni Székesfehérvár vonatkozásában.

Tálas László mindhárom városnál (Szolnok, Miskolc, Fehérvár) tulajdonképpen ugyanazzal a koncepcióval került döntőbe, csak az adott hely sajátosságaihoz alakította a fő grafikai elemet. Rajta kívül Borsos Lajos jutott két város szavazásán is a legjobbak közé: a székesfehérvári mellett a szolnoki döntőben is ott van. Bátorfi Bianka nemes egyszerűséggel fogta és a Bory-vár elé helyezte a Országalmát és a Városház tér egy részét, míg Éder Ferenc leginkább graffitis stílussal és elemekkel próbálkozott.

Nagyon szép képet küldött be a versenyre Somogyi Inez, Vései Viktória, Fehér Luca és Kiss Márk is. Érdekes lesz, hogy ha ezek közül kerül ki a végső győztes, akkor egy-egy ilyen részletgazdag alkotás mennyire él meg kis méretben egy baseballsapkán vagy egy hátizsákon.

A legkomplexebb tervnek, valóban brand jellegűnek Boda Anna munkája tűnik: ő sem vállalt ugyan nagy rizikót, és az utóbbi években nagyon elterjedt kör alakú logóba zsúfolta bele a (bel)város emblematikus épületeit. Talán ezen a terven érezni a leginkább, hogy a készítő nemcsak egyszerűen lerajzolta, ami a pályázat kapcsán eszébe jutott, hanem a későbbi hasznosítás szempontjából is végiggondolta a leadott anyagot.

Akármelyik terv győz is végül, minden fehérvári büszkén viselheti majd a kollekció darabjait.

A döntőbe jutott dizájntervekre november 7-ig lehet szavazni ezen a linken: Rajzold újra a városod - Szavazás.
Borítókép: iranyakorzo.hu
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek