5 évnél régebbi cikk

Imádnak a székesfehérváriak az IKEA-ból rendelni
Fehérvár Médiacentrum fotója
ikea.hu
Imádnak a székesfehérváriak az IKEA-ból rendelni

Az IKEA 75,5 milliárd forintos nettó árbevételéből az online értékesítés 2,5 milliárd forintot tett ki 2018-ban, és a cég statisztikái szerint az egyik leggyakrabban Székesfehérvárról rendelnek online.

Bár közel két évtizede (1990. március 21. - wikipedia.hu), amikor a svéd bútorgyártó cég megnyitotta első, Örs vezér téri áruházát nemhogy eltévedt gondolat nem volt az online rendelés lehetősége, de külön programot, már-már ünnepet jelentett az IKEA-látogatás. A cég statisztikái szerint ugyan mind a mai napig szeretjük személyesen megszerezni az áhított svéd-fílinget (2018-ban a budapesti, budaörsi és soroksári IKEA-áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, közülük 3,7 millió pénzt is költött), a vásárlók 80 százaléka most már online kezdi el a válogatást, tájékozódást.

Az IKEA 2018-as 75,5 milliárd forintos nettó árbevételéből az online értékesítés összesen 2,5 milliárd forintot jelentett, amit 460 200 termék megvásárlása hozott össze. Az egy online tranzakció átlagos értéke ráadásul nem is volt alacsony, hiszen 124 870 forintot tett ki, a vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével, a rendelések másik felét pedig az áruházakban vették át.

A svéd cég statisztikái szerint leggyakrabban Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.


Az online rendelt termékeknél az abszolút sláger a Brimnes családhoz tartozó bútorok voltak 2018-ban, a top 10-es lista ötven százalékát foglalta el ilyen típusú szekrény vagy ágy. A Kallax polcok két helyet hoztak, de a Lack falipolc is felfért a dobogó harmadik fokára.

Érdekes, hogy a teljes vásárlások tekintetében egészen máshogy alakult az első tíz legkedveltebb IKEA-termék listája tavaly. Az abszolút favorit a Hemnes kanapéágy-keret volt, és Brimnes bútorból csak kettő fért fel a listára. Ugyanakkor a tizedik helyre becsúszott az Utrusta sarokpánt, a kilencedikre pedig a Markus forgószék.

A bútorok mellett azért az ikeás ételek sem elhanyagolható vonzerővel bírnak a látogatók számára. A magyar vásárlóknál a legnépszerűbb (talán nem meglepő), az ár-érték arányban egészen zseniális hot-dog volt 2018-ban, 2,3 millió darabot tüntettünk el vásárlás előtt, után vagy helyett.

A mérték tekintetében érdekes fokmérő, hogy a hazai 2,3 millió darabbal szemben a csehországi négy áruház fogyása 1,3 millió, a szlovákiai pedig fél millió darab volt. A húsgolyó tekintetében átengedtük az első helyet: ez Csehországban volt népszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában 374 309 adag fogyott. 
(forrás: Pénzcentrum)

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek