Fair8 °C
2020. február 21. péntek Eleonóra
Menü

Már az autókat is lehet okosítani!

Már az autókat is lehet okosítani!
A korábban gyártott, még nem repülőgép tudású, új autókat is lehet okosabbá varázsolni (Fotó: pexels.com)

A tévék, a konnektorok és egyéb eszközök okosításában nagy lehetőségek vannak. Nem csak technológiai, de üzleti szempontból is. És most itt egy újabb lehetőség, mely a korábban gyártott autókat teheti okosabbá.

Az egyik hazai mobilszolgáltató rukkolt elő még karácsony előtt azzal a cseppet sem nagy újdonsággal, melyet nemes egyszerűséggel csak Drivey néven igyekszik népszerűsíteni. Maga a termék itthon teljesen újnak tekinthető, hazánkon kívül azonban már a konkurenciának van ilyen terméke, sőt, sokan legyinthetnek is, hogy hasonló eszköz már a Wish-ről és az eBayről is fillérekért beszerezhető. Azonban a Drivey egy teljesen más megközelítés, mint filléres hasonmásai.

Napjaink modern autóiban egy sor olyan technikai fejlesztés van jelen, melyekkel szinte repülőgép pilótának érezheti magát a sofőr. A sok lehetőség közül a legérdekesebbek talán a motordiagnosztikai adatok vezető általi azonnali nyomon követhetősége vagy az azonnali online-segítség, mely távolról tud segíteni a bajba jutott autósoknak, akár GPS koordináták küldésével is.

A Drivey pont ezeken a területeken kínál a régebbi autóknak egyszerű fejlesztési lehetőséget. Az eszközt az autók ODB II csatlakozóira kell csatlakoztatni. Ilyen diagnosztikai adapter szinte minden 2000 után gyártott autón van, így használhatósága nem jelent problémát. Az általa kínált szolgáltatások köre pedig igen sokrétű.

Az OBD II nem más, mint az autók sok éve létező diagnosztikai csatlakozója. Amikor szervizbe visszük autónkat, a szervizes talán legelső mozzanata, hogy csatlakoztatja autónkat a gyártó központi diagnosztikai számítógépére. Ennek segítségével kiolvassa az autó computere által korábban rögzített összes információt, melyek segítenek a hibák felderítésében. De ezeken felül az autó fedélzeti számítógépe által rögzített további menetdinamikai információkat is ki lehet olvasni segítségével.

Már az autókat is lehet okosítani! Az a bizonyos OBD II csatlakozó. Ott van szinte mindegyik 2000 után gyártott autóban. Nagyon keresni sem kell, legtöbbször a sofőr oldalán, közvetlen a kormány alatt egy kicsi ajtó mögött találjuk. Apró tipp, hogy amennyiben a csatlakoztatott Drivey miatt nem tudjuk becsukni a csatlakoztatót elrejtő ajtót, vagy zavaró a műszerfalból a kiálló kütyü, akkor keressünk az autós kereskedésekben, vagy a netes áruházakban OBD II toldókábelt. Ennek pont akkor a csatlakozója, hogy az ajtó könnyen becsukható, így a kütyü elhelyezhető távolabbra is. (Fotó: YouTube/VuckoHD)

A Drivey a hozzá fejlesztett alkalmazással, melyet telefonunkra telepíthetünk, egy sor hasznos információt ad a sofőr kezébe. Sokkal többet, mint amit a régebbi autók egyszerűbb műszerfaláról leolvashatunk. Ilyenek lehetnek például a fogyasztás, a megtett útvonal, a kiugróan nagy gázadások vagy éppen fékezések.

Emellett a kütyü az autó diagnosztikai rendszerén keresztül képes bizonyos hibajelzéseket is továbbítani az okostelefonra, és ezek a jelzések gyakran sokkal részletesebbek és egyértelműbbek, mint az autó műszerfalán felvillanó kicsi sárga piktogramok.

De a Drivey nem csak ennyit tud: az eszközbe integrált modem (SIM-kártya) és GPS segítségével arra is lehetőség nyílik, hogy autónk útvonalát térképen követhessük. Távolról is meg tudjuk határozni az autó pillanatnyi helyzetét, mely így akár egy kisebb gépjárműflotta kezelésére is alkalmas lehet. Sőt, a térképen még beállíthatunk bizonyos zónákat is, melyeket elhagyva jelzést kaphatunk. Az már csak hab a tortán, hogy a GPS segítségével egy vészhelyzet esetén nagyon könnyen kérhetünk segítséget. Az így azonnal rendelkezésre álló helymeghatározás nagyban segítheti egy mentés gyorsaságát. A Drivey igazából nem egy termék, sokkal inkább egy szolgáltatás. Így nem is egyszeri ára van, hanem szolgáltatási havidíja.

A rendszer diagnosztikai és alapvető biztonságot kínáló megoldásait a jövőben további modulokkal igyekszik bővíteni a szolgáltató. Ilyenek lehetnek például a biztosítókkal való együttműködés, melyre külföldön már van példa: a biztosító a használati szokásokból kalkulálhat kárkockázatot, esetleg a diagnosztikai rendszerek a kárbecslés, kárfelvétel során is segíthetnek a biztosító szakembereinek.

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár

  • LAZA MORGÁS - játszani hívja a felnőtteket a Szent István Király Múzeum
    LAZA MORGÁS - játszani hívja a felnőtteket a Szent István Király Múzeum
  • Házasság Hete - Berecz András mesemondó estje
    Házasság Hete - Berecz András mesemondó estje
  • Önismeret a mindennapokban - Tóth Tamás esperes-plébános elmélkedése Kisfaludon
    Önismeret a mindennapokban - Tóth Tamás esperes-plébános elmélkedése Kisfaludon
  • Megalakult a Nemzeti Kulturális Tanács
    Megalakult a Nemzeti Kulturális Tanács
  • Bevált - népszerűek az elővárosi éjszakai vonatok
    Bevált - népszerűek az elővárosi éjszakai vonatok
  • Nyílt napot rendez leendő munkavállalóknak a XOMOX Magyarország február 21-én
    Nyílt napot rendez leendő munkavállalóknak a XOMOX Magyarország február 21-én
  • Fogorvosi szolgálatok - megkapták az ígért kiegészítő támogatást
    Fogorvosi szolgálatok - megkapták az ígért kiegészítő támogatást
  • Lövöldözés Hanauban - holtan találták a feltételezett tettest
    Lövöldözés Hanauban - holtan találták a feltételezett tettest
  • Berlinale - Jeremy Irons lesz a filmfesztivál elnöke
    Berlinale - Jeremy Irons lesz a filmfesztivál elnöke